fbpx

Adam Marelli, artist și fotograf, stabilit la New York. A absolvit Universitatea din New York (sculptura și fotografia). Expune fotografii și sculpturi la nivel internațional (este reprezentat de Invisible-Exports). Marelli ține și workshop-uri de fotografie prin care predă lecții de design clasic. Lucrările și articolele lui au fost publicate în NY Times, GQ, Forbes, The Gothamist, Leica Blog, Phaidon Press, Origin Magazine.

SinPRO: De cât timp ești fotograf?
Adam Marelli: Am avut aparate foto prin casă, când eram tânăr, dar nu am luat în serios fotografia decât la universitate, în urmă cu aproximativ 16 ani.

S: Cum ai descrie stilul tău?
A.M.: Stilul meu este natural … fotografiile ar trebui să arate fără efort. Sunt interesat de imagini care arată că au provenit din lumea reală, dar reușesc să ofere mai mult decât realitatea.

S: Cu ce aparate foto lucrezi?
A.M.: În prezent folosesc în marea majoritate a timpului aparate Leica M… Am început cu aparate pe format mediu de la Mamiya și Hasselblad, dar după ce am petrecut timp într-o mănăstire Zen am avut nevoie de ceva mic și mai silențios. Hasselblad are o calitate uimitoare, dar era prea mare, prea gălăgios și prea greu. Așa am ajuns să folosesc Leica.

S: Dacă ai fi pus să alegi un singur obiectiv, care ar fi acela și de ce?
A.M.: 50 mm… foarte mult din interesul meu se concentrează pe cultură și oameni… 50mm reprezintă o distanță focală subestimată pentru că este foarte folosită. Dar îți permite să fotografiezi portrete, peisaje și activități culturale dintr-o dată. Cu 35mm faci un portret cam ciudat în marea majoritate a timpului, cu toate că l-aș alege pe locul 2… poate aș ascunde unul mic în geanta mea.

S: Cât de importantă e post-procesarea/prelucrarea în fotografia ta?
A.M.: Eu compar post-procesarea cu gătitul. Condimentele precum sarea sunt esențiale pentru aproape orice mâncare, dar nu pot salva o bucată de carne stricată. Post-procesarea este o corecție ușoară înainte ca imaginea să fie lansată în lume. Ar trebui să fie delicată, să scoată în evidență gustul imaginii și să nu fie observabil.

S: Ai în plan ceva echipament nou și dacă da, la ce tragi cu ochiul?
A.M.: Momentan urmăresc Leica Dlux (Tip 109) din două motive. În primul rând, trebuie să realizez fotografii subacvatice pentru un proiect de sculptură. Aparatul D-lux poate fi folosit cu protecție mult mai bine decât aparatul meu M. În al doilea rând, am nevoie de un aparat pe care să îl arunc în buzunarul de la costum pentru evenimente. Nimeni nu știe niciodată cum să tragă cu un M.

S: Ce cărți din domeniul fotografiei ți-au plăcut și ce ți-a plăcut din ele cel mai mult?
A.M.: Cărțile mele favorite din domeniul fotografiei sunt:

1) „Scott in Antartide”, o versiune în italiană a cărții despre călătoria căpitanului Scott la Polul Sud scrisă de către Herbert Ponting. A descris expediția nu ca un documentarist, ci ca un artist.

2) „Fotoportrete” de Henri Cartier Bresson… o colecție de portrete mai puțin cunoscută, este o referință de finețe în domeniul portretisticii, în lume.

3) Nu e strict o carte de fotografii, dar „Tratat despre pictură” a lui Leonardo da Vinci este o carte pe care orice fotograf ar trebui să o cunoască. Ai sentimentul că în calitate de artiști și fotografi încercăm să descifrăm răspunsurile la aceleași întrebări artistice ca acum 500 de ani. Aduce un nivel de conexiune pe care nu l-am întâlnit în alte cărți.

S: Când fotografiezi, cât te iei după instinct și cât după planificare?
A.M.: Locația este planificată, fotografierea este un amalgam de intuiție și reacție.

S: Planuri pentru viitor? Expoziții? Cărți fotografice?
A.M.: Tocmai am finalizat o expoziție în Kyoto, Japonia și mă pregătesc pentru un proiect de carte în Veneția și poate o expoziție în New York.

S: Poți numi un fotograf din colectivul tău pe care îl admiri în mod particular?
A.M.: Sunt impresionat de munca pe care o fac Rohit și Vineet Vohra prin „Art Photo Feature” în India. Sunt printre puținele grupări de fotografi de stradă care produc opere cu design bun și un punct de vedere interesant. Fotografia de stradă în general arată ca o copie nereușită a fotografiei anilor 50 și 60.

S: Am mai avea o rugăminte, ne poți arăta 4-6 fotografii care reprezintă stilul tău?

01-Marelli-Lost-Ceremony-6
02-Marelli-Lost-Ceremony-12
03-Marelli-Lost-Ceremony-1

04-Marelli-Artist in Training

05-Marelli-Mountain Pass

06-Marelli-Bucket Bath
Portfolio: www.adammarelli.com

Workshops: www.adammarelliphoto.com

Instagram: http://instagram.com/adammarelli/