Cum s-a desfășurat workshop-ul de fotografie de stradă?
A început modest, oamenii fiind la primul lor workshop de „street„. Ziua 1 – teoria și câteva exemple, am studiat abordarea maeștrilor vechi (HCB, Vivian Maier, Elliott Erwitt…) după care am ajuns la maeștrii mai noi (Jill Freedman, David Gibson…) am încheiat cu câteva exemple personale și am vorbit despre compoziție, estetică și dedicație.
Ziua numărul 2 – de teren. Fotografie de stradă ad-hoc. Eram un pic îngrijorat văzând mai multe dslr-uri dar repede m-am calmat, amintindu-mi de începuturile mele de street photo. Acum 7 ani eram cu un dslr la gât și unul în geantă, iar cele mai bune compoziții erau obținute cu mobilu!? Lumina difuză a unei zile înnorate ne-a picat perfect pentru această sesiune de vânătoare iar după ce toată lumea intrase în ritm, orașul s-a eliberat de emoții și a început să ne zâmbească înapoi. Cred cu încăpățânare că fiecare dintre noi poate crea poezie, unii cu pixul iar alții cu pensula sau aparatul foto – este important să-ți pui ochelarii potriviți, adică să încerci să privești cu alți ochi, să filtrezi totul prin prizma inimii. Acest lucru se întâmplă atunci când reușești să renunți la zgomotul propriei minți și să începi să asculți și să observi ritmul vieții din jur. Unele fragmente din viață noastră cotidiană sunt adevărate opere de artă, poezii ale momentului, în cazul în care reușești să le observi și să le “prinzi”. Eu vânez astfel de momente și adeseori viața mă trăiește pe mine în loc să o trăiesc eu pe ea. S-au făcut multe poze dar ne-am ales cu câteva fotografii fiecare.
Ziua 3 a adus printr-un proces de curatoriat de grup cele mai reușite lucrări care vor fi tipărite ca să poată continua povestea autorului, mai departe, spre neuitare.
Foto: ©Mihaela Anamaria Stan